خرید اسباب بازی


اسباب بازي در فرايند رشد و سرگرمي کودک نقش برجسته اي را ايفا مي نمايد. در تمام جهان توليد اسباب بازى بايد مطابق با استانداردهاي ايمني باشد اما گاه به دلايل اقتصادي اين موضوع به دست فراموشى سپرده مي شود.پس از تهيه پرسشنامه خودساخته و بررسي روايي و پايايي آن، چهار مركز بهداشتي درماني شهر تهران به صورت تصادفي انتخاب شدند و پرسشنامه هاي ذي ربط براي 340 نفر از والدين مراجعه كننده به آن مراكز تکميل شد. سپس داده هاي جمع آوري شده توسط نرم افزار SPSS مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته هاي مطالعه نشان داد كه 0.6 درصد از والدين آگاهي ضعيف، 93.2 درصد آگاهي متوسط و 6.2 درصد آگاهي خوب نسبت به ايمني اسباب بازي دارند. معيارهاي خريد اسباب بازي ايمن در 0.3 درصد از والدين ضعيف، 22.4 درصد متوسط و 77.4 درصد خوب گزارش شد. ميزان آگاهي اكثر والدين در مورد انواع اسباب بازي هاي پرخطر (مانند جغجغه، اسباب بازي هاي داراي آهن ربا، اسباب بازي هاي درون تخم مرغ هاي شكلاتي و غيره) اندك بود. نتايج اين مطالعه ضرورت آموزش والدين براي افزايش آگاهي در خصوص خريد اسباب بازي هاي مناسب و ايمن را مورد تاكيد قرار مي دهد.

اسباب بازی کودکان شامل اسباب بازیهای چوبی، موزیکال، ساخت و ساز و لگو، عروسک، ماشین قطار و هواپیما، لوازم آشپزخانه، ابزارآلات پسرانه و … می باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی انواع مختلف اسباب بازی و تاثیر آن بر کودکان باید حساسیت بیشتری در انتخاب آن برای کودکان به خرج دهیم چرا که کودک در جریان بازی پرورش فكري، عاطفي و جسمي و اجتماعي مي يابد زیرا بازی راهی برای ابراز و نشان دادن احساسات است و باعث تخلیه فشار و استرس‌های عصبی کودک می‌شود.

فروشگاه اینترنتی نی نی پارسه مرجع خرید انواع اسباب بازیهای کودکان و نوزادان، لوازم آرایشی و بهداتشی مادران و لوازم غذاخوری و شیردهی می باشد.از معتبر ترین برند ها در این زمینه میتوان به Vtech, Janod, BabyFehn, Revell اشاره کرد.

 

 




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: